Trackman Range

Välkomna till Trackman Range Alingsås.

Alla är välkomna att slå bollar och spela på Trackman Range Alingsås. Det är väldigt enkelt men väldigt roligt. Har ni inte golfklubbor finns det klubbor att låna. Ni tar bara ut bollar ur bollautomaten. Väljer en utslagsplats som kallas för ”BAY”. Scannar QR-koden för att ladda ner Trackman-appen.
Sen är det bara att välja om ni vill träna, spela bana, tävla, gameing med mera.
Det enda ni betalar för Trackman Range är bollar ni tar ut.
Det går att betala med swish i bollautomaten eller med bollkort och ticket. Ett bra tips är att skaffa ett kostnadsfritt bollkort i receptionen så blir bollarna 40-70 öre billigare per boll.

Tävla i Bulls Eye Mars eller Hit It April

Nu drar vi igång nya tävlingar på Trackman Range.
Vi kör Bulls Eye April där du ska samla poäng genom komma så nära flaggorna det går på nio bollar. Det är en klass för herrar och en klass för damer. Vi kör även Longdrive Tävling April för de som gillar att slå långt.

För att kunna delta i tävlingarna behöver du vara inloggad och välja TOURNAMENTS på startmenyn. Den ser du längst till höger på bilden här bredvid.

Du får spela hur många gånger du vill och det kostar inget att vara med. Ditt bästa resultat är det som kommer att synas på leaderboarden i appen.

Tävlingarna pågår till 30 april och de som vinner får 100 kr på sitt bollkort att hämta i receptionen.

ÖPPETTIDER TRACKMAN RANGE ALINGSÅS

Trackman Range är öppen hela säsongen från 07:00 till  22:00.

Vi har belysning och skärmar för Trackman Range som släcks ner 22:00 och då stänger också rangen för dagen.

Infravärme finns både vid varje matta och på väggen bakom för de som väntar på sin tur när ni spelar på samma matta.

VÄLJ MELLAN MASSA ROLIGA AKTIVITETER PÅ TRACKMAN RANGE

När du loggat in på Trackman-appen är det bara att välja vilken aktivitet du vill testa. När du är inloggad i appen sparas alla dina slag och resultat.

Du kan välja att spela simulatorgolf, vilket innebär att du spelar en bana. Du kan välja mellan massor av banor, även att spela vår hemmabana Alingsås GK.

De finns olika utmaningar du kan välja mellan för att göra din träning mer effektiv.

Gillar du Gaming ska du prova att spela nåt av de roliga spelen som finns.

Det finns även olika tävlingar som du vara med på. Var med på Bulls Eye Challenge där du ska slå 9 bollar och samla poäng. Du kan spela hur många gånger du vill men bara ditt bästa resultat hamnar på leaderboarden. Du tävlar mot alla på Alingsås och även mot alla i hela Trackman-världen och kan vinna fina priser.